Nieuws

Ontmoetingsdag in het teken van intimiteit

De Landelijke Ontmoetingsdag is dit jaar op zaterdag 11 mei en heeft Intimiteit als thema. De Kringen heeft een boeiend en onderhoudend programma voor je samen kunnen stellen met diverse originele en inspirerende sprekers.

De dag zal plaatsvinden in het voor velen bekende Theaterhuis de Berenkuil, Biltstraat 166, 3572 BP Utrecht. Er zijn deze keer twee zalen afgehuurd met gewone stoelen zodat er maar liefst 100 personen kunnen deelnemen. Je kunt je nu nog aanmelden voor deze bijzondere en inspirerende dag.

Programma Ontmoetingsdag over intimiteit

Kijk voor een uitgebreid programma in de agenda verderop in onze site: https://dekringen.nl/event/landelijke-ontmoetingsdag-2019

Deelnamekosten: EUR 15,-
Voor dit bedrag word je de hele dag voorzien van:

• Koffie, thee met iets lekkers bij binnenkomst
• Koffie , thee en/of frisdrank tussen de thema’s
• Een uitgebreide lunch
• Afscheidsborrel met lekkere hapjes
• Na de ontmoetingsdag ontvang je na enige tijd het verslag van deze dag

Snel aanmelden om deel te kunnen nemen!

Meld aan via een e-mail naar medeorganisator Adriaan Kokx  (deze link gaat naar zijn e-mailadres).
Vermeld tevens: naam; voornaam en e-mailadres. En vermeld voor de lunch of je ergens allergisch voor bent of een speciaal dieet volgt.

Je aanmelding is pas definitief na ontvangst van je betaling op
rek.nr. NL37 INGB 0003945508
t.n.v. Stichting de Kringen Utrecht
o.v.v. Ontmoetingsdag 2019.

Bereikbaarheid van daglocatie De Berenkuil

Locatie: Theaterhuis de Berenkuil Biltstraat 166 3572 BP Utrecht.
Vanaf het Centraal Station Utrecht gaan er regelmatig bussen met haltes dichtbij “De Berenkuil”. Aangezien de lijnen en vertrektijden kunnen veranderen ontvang je, kort voor 11 mei via een mail de juiste informatie. Wij raden je af om met eigen vervoer te komen, daar er weinig parkeerplaatsen zijn in de Biltstraat.

Tot ziens op 11 mei!

In Memoriam Ronald Copier

Ons bereikte het droevige bericht dat onze oud-voorzitter Ronald Copier op 4 februari op 62-jarige leeftijd is overleden. Nog maar een jaar geleden moest hij vanwege ziekte terugtreden als voorzitter van De Kringen en kringleider van zijn eigen Utrechtse kring.

Ronald bezocht in december 2012 als introducé een kerstviering van wat later zijn eigen kring werd. Het was zijn eerste kennismaking met De Kringen, waar hij sindsdien met veel plezier deel van heeft uitgemaakt. In januari 2014 werd Ronald kringleider, in december van dat jaar trad hij toe tot het landelijk bestuur. Eerst als algemeen bestuurslid, later als voorzitter. Naast de werkgroep Trainingen had het netwerken zijn bijzondere aandacht. Ronald ontmoette graag mensen en bracht ze met elkaar in verbinding. Zo wist hij goed wat er binnen De Kringen speelde.

Toen er plannen waren om voor het eerst een Utrecht Canal Pride te organiseren, zag Ronald hierin een mooie kans om De Kringen meer bekendheid te geven. Op de achtergrond, waar hij liever was dan op de voorgrond, wist hij anderen hiervoor te enthousiasmeren. Als wij later dit jaar voor de derde keer meevaren, zullen we het leven vieren zoals ook Ronald dat graag deed.

Zowel als leraar en als leidinggevende heeft Ronald ongeveer 35 jaren doorgebracht in het primair onderwijs. Naast het bestuurswerk voor De Kringen werkte hij de laatste jaren voorafgaand aan zijn ziekte met kinderen in de basisschoolleeftijd bij het Wilhelmina Kinderziekenhuis.

De Kringen verliest een enthousiaste en sociale netwerker die in enkele jaren veel heeft kunnen doen voor onze organisatie. Zijn eigen kring verliest een hartelijk, stijlvol, betrouwbaar kringlid en een betrokken kringleider.
Zijn familie verliest zijn warmte, stem, humor, sociale betrokkenheid, stijl en klasse. Hij hield van het leven en wist er volop van te genieten. Of zoals zijn familie het omschrijft: Ronald was de inhoud het leven. Wij wensen zijn nabestaanden veel steun toe bij dit verlies.

Gratis training voor beginnende kringleiders

Op zaterdag 16 maart 2019 vindt er een training voor beginnende kringleiders plaats. Ben jij een startende kringleider of ben je van plan een kring te beginnen, dan is deze training iets voor jou! Ook geïnteresseerde kringleden zijn welkom!
De training start om 10:30 uur en duurt tot 17:00 uur.  Locatie: het centrum van Utrecht. Deelname is gratis, reiskosten kunnen vanaf 10 euro worden gedeclareerd.

Op deze dag leer je:

  • hoe je een kring kunt opzetten;
  • hoe een kringavond eruit kan zien;
  • welke rol je als kringleider hebt en hoe je jouw kwaliteiten hierbij kunt inzetten;
  • De Kringen als organisatie (beter) kennen.

Daarnaast is er ruimte om praktijksituaties te oefenen zoals bijvoorbeeld het voeren van een kennismakingsgesprek met een aspirant kringlid. Misschien heb je eigen praktijkvoorbeelden die je wilt inbrengen voor feedback of nieuwe input: laat het ons weten via trainingen@dekringen.nl.

Informatie en aanmelden trainingsdag

Meld je aan of vraag aanvullende informatie bij Jan van Harskamp van de werkgroep Trainingen. Jan is bereikbaar via e-mail: trainingen@dekringen.nl.

Je kunt je ook via onze website aanmelden. Zie het formulier onderaan dit bericht. Vermeld je naam, mailadres, woonplaats, telefoonnummer, of je al kringleid(st)er bent en zo ja, hoe lang al (dus hoeveel ervaring je inmiddels hebt opgedaan). En tot slot, eventuele bijzonderheden / dieetwensen voor de lunch.

We zien je graag op zaterdag 16 maart. Inloop vanaf 10:00 uur, we starten om 10:30 uur. Uiterlijk 17:00 uur sluiten we de dag af.

Aanmeldformulier

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht

Bowlen & Wokken in Nijmegen

Kom zaterdag 2 februari 2019 naar Nijmegen! De kringen daar organiseren een gezellige avond met bowlen en wokken voor alle kringleden (mannen en vrouwen uit het hele land), hun partners en/of een introducé. Neem je kringleden mee en maak in een gezellige setting kennis met andere kringen.

De avond begint al om 16.45 uur in het Olround Bowlingcentrum, Heyendaalseweg 90 6525 AK Nijmegen. Dat is slechts vijf minuten lopen vanaf station Nijmegen. We maken een kleine competitie en kijken na maximaal 2 uur welk team de meeste kegels heeft geraakt. Na het bowlen gaan we naar Restaurant China Delight in de Hertogstraat 31, 6511 RV te Nijmegen (centrum). Aanvang ± 19.15 uur. Daar kunnen we onbeperkt gebruik maken van het buffet met Oosterse gerechten van de wok en van de Japanse teppanyaki (bakplaat) waar je gerecht naar keuze wordt bereid.

Alleen bowlen of alleen mee eten?

Als je niet wilt bowlen, kun je ook aansluiten bij het eten waarna er gelegenheid is om de stad in te gaan. Alleen bowlen kan natuurlijk ook! Kosten: € 25,90 per persoon voor onbeperkt eten en drinken bij China Delight. Deelnemen aan de bowling en de eerste twee drankjes bij de bowlingbaan zijn gratis. Deze worden je aangeboden door De Kringen.

Aanmelden

Aanmelden kan bij Jakob & Katherine op: kringen.bowlen@gmail.com. Meld of je komt bowlen en wokken of voor één van beide. Het maximum aantal deelnemers is 45. Aanmelden kan tot en met zondag 28 januari 2019. Graag tot zaterdag 2 februari in Nijmegen!

Landelijke actie #WIJZIJNHETZAT

Het gevoel van onveiligheid onder LHBTQI+’ers in de samenleving neemt toe. Steeds vaker worden we geconfronteerd met geweld, vandalisme, bedreiging, discriminatie en intimidatie gericht tegen LHBTQI+’ers. Laten we hier samen tegen opstaan!

Op 14 januari dit jaar is de beweging #IKBENHETZAT vanuit een oprechte noodzaak gelanceerd. Willem de Wit, beter bekend als dragqueen Dusty Gersanowitz, plaatste een filmpje op Facebook met daarin zijn zorgen, boosheid en opdracht naar ons allemaal om voor onszelf op te komen. Een filmpje dat inmiddels ruim 13.000 keer is bekeken, is opgepakt door de media en door een groot deel van onze community. Een beweging die momenteel vooral opsteekt als er een incident is. Dusty en de Jonge Utrechtenaers hebben de handen ineengeslagen om de beweging verder te ontwikkelen en concrete stappen te ondernemen om onze community te verbinden in onze strijd voor gelijkheid, acceptatie en veiligheid.

Landelijke postercampagne #WIJZIJNHETZAT

Om de campagne te starten willen ze een landelijke postercampagne lanceren in de eerste week van december. In verschillende steden door het hele land wil men de boodschap ‘’#WIJZIJNHETZAT’’ verspreiden met daarbij een van de verschillende slogan’s van de campagne . Denk hierbij bijvoorbeeld aan een slogan als ‘Iedereen moet hand in hand kunnen lopen’.
Het doel van deze campagne is bewustzijn, niet alleen voor lhbti+ mensen maar vooral ook voor mensen buiten de community.

Aftrapevent op 2 december in Utrecht

Op zondag 2 december organiseert men daarom in EKKO in Utrecht een aftrapevent om de campagne te lanceren. Van 16:00 tot 23:00 uur kleurt EKKO zich in alle kleuren van de regenboog en betrekken ze belangrijke partners in deze strijd. Zo zal minister van emancipatie Ingrid van Engelshoven reageren op deze toenemende problematiek. Ook komen de mensen aan het woord die hier helaas slachtoffer van zijn geworden.

Opbrengst van de actie

De opbrengsten van de avond worden gebruikt om een grote landelijke empowerment campagne te financieren. Als extra onderdeel van de avond zal Dusty Gersanowitz een loterij houden.

Line-up

Omdat de organisatoren het belangrijk vinden dat een campagne als deze feestelijk wordt afgetrapt hebben ze zowel The G-Team als DJ Bibi de Holanda bereidt gevonden om op deze avond te draaien! Het hele programma, info en tickets vind je op www.wijzijnhetzat.nl
En hier alvast een voorproefje van de line-up:
The G-Team
Ingrid van Engelshoven
Willem Dusty Gersanowitz de Wit
Dj Bibi de Holanda
DiVine
Dominee Gremdaat
Romy Loe A Foe
> The Monster Pit en nog vele anderen!

Help mee en maak de boodschap overal zichtbaar!

De organisatie vraagt om op je eigen sociale media het volgende te plaatsen: Wij zijn het zat dat ….. (hier graag invullen wat in jouw stad of organisatie relevant is, gelet op de thematiek). En graag afsluiten met de hashtag: #WIJZIJNHETZAT Laat zo zien dat je het niet langer pikt en dat je niet meer terug in de kast wilt worden geduwd!
En natuurlijk kun je deze actie financieel steunen door naar het event te komen en daarmee helpen de posters overal te verspreiden.

 

Deze actie is mede mogelijk gemaakt door Bob Angelo Fonds en Gemeente Utrecht.